Olifanten - Reisverslag uit Bharatpur, Nepal van Andres en Annemiek - WaarBenJij.nu Olifanten - Reisverslag uit Bharatpur, Nepal van Andres en Annemiek - WaarBenJij.nu

Olifanten

Door: Annemiek

Blijf op de hoogte en volg Andres en Annemiek

22 Maart 2015 | Nepal, Bharatpur

Zojuist zijn we naar het olifanten centrum geweest en daarna zijn we op de rug van een olifant naar de rivier gegaan om ze te wassen.

The Elephant Breeding Centre is een centrum voor olifanten die werken voor mensen. We hadden verhalen gehoord over olifanten aan kettingen en weinig beweeg ruimte.
Daar aangekomen was het inderdaad dat sommige vast stonden, maar ze zijn bezig om een elektrisch hekwerk te bouwen (met schrikdraad) zodat de olifanten wel los kunnen lopen. In de ochtend gaan alle olifanten met rijder de jungle in om te eten. Daarna in bad en ontspannen.

Wij vonden t wel zielig, maar we zagen ook dat ze aan verbetering werken. Dus dat is goed!

Daarna in onze zwemkleding naar het olifantenbad. Daar klommen we op een olifant Apocali. Een vrouwtje van 35 jaar oud. Wat een mega beest. We moesten op haar rug klimmen via haar been.
Hobbelend reden we op Apocali naar de rivier. Daar gaf ze ons met de slurf een douche.
Toen was t onze beurt om haar te schrobben. Wauw wat een ervaring!!
De rest van de middag rust en morgen ook.

Dinsdag naar Patan en donderdag terug vliegen naar ons kikkerlandje. Nog even flink genieten!

• 22 Maart 2015 - 11:23

Stieneke:

Man,wat een avontuur,zulke indrukwekkende,boeiende kolossen!Goed te lezen,dat ze bezig zijn met verbeteren.....
    Zal jullie avoturen missen,,,,,
    Alvast dank voor al jullie schrijfwerk!
    En.....straks goede reis
    Stieneke

• 22 Maart 2015 - 15:36

Janneke:

Lieverds!
    Wat een avonturen allemaal! Geniet nog lekker van de komende dagen. Annemiek, ik wil een T-shirt met jouw nieuwe motto voor de festivals komende zomer :-p
    Tot snel! Xx

• 24 Maart 2015 - 12:48

Jac:

Gaaf!! Ik wil foto's zien!!

• 24 Maart 2015 - 17:21

Janneke:

Lieverds!
    Een hele goede reis morgen!
    Xx

• 25 Maart 2015 - 09:28

Hedi:

Geniet nog lekker van je laatste dag!!!!!
    x