Trekking naar Annapurna BaseCamp - Reisverslag uit Pokhara, Nepal van Andres en Annemiek - WaarBenJij.nu Trekking naar Annapurna BaseCamp - Reisverslag uit Pokhara, Nepal van Andres en Annemiek - WaarBenJij.nu

Trekking naar Annapurna BaseCamp

Door: Annemiek

Blijf op de hoogte en volg Andres en Annemiek

09 Maart 2015 | Nepal, Pokhara

De eerste vier dagen zitten erop en wat hebben we veel beleefd en gezien. Zoveel dat ik t eigenlijk niet in dit verslag kan verwoorden, maar ik ga t toch proberen.

Dag 1:
Vrijdag zijn we gestart met de trek die we inmiddels verlengd hebben met 1 dag zodat we rustiger kunnen stijgen. De taxi bracht ons naar Nayapul. Het startpunt van onze trek. De permits en Thims kaarten werden gestempeld en de tocht kon beginnen.
Het was prima weer en t eerste gedeelte ging soepel (3 uur een beetje stijgen). Daarna kwamen we bij t beruchte deel; de 3500 treden naar Ulleri. Dit was werkelijk een hel. Halverwege hen ik op t punt gestaan te stoppen, maar toen was ik toch al halverwege. Uiteinleijk zijn we na 2,5 uur trappen lopen aangekomen in een knus guesthouse. Wat een overwinning!
Daar zijn we Mythe tegen gekomen met haar gids. Vanaf daar trokken we samen verder.

Dag 2:
Vandaag een makkelijkere trek op t programma; van Ullerie naar Ghorepani. Helaas weer 1 uur trappen, maar door de training van dag 1 ging t een stuk makkelijker! Na 1 uur gingen we de jungle in met de Rhodondendrons. Prachtig! De lucht werd ijler en we moesten meer adem halen om genoeg zuurstof binnen te krijgen. We hebben ongeveer 5,5 uur gelopen en kwamen aan in Ghorepani. Heel gezellig guesthouse waar we vele trekkers hebben ontmoet. De nacjat was heeeeel koud. Heel koud!
Ik heb veel last van m'n buik dus hopelijk gaat t snel over.

Dag 3:
Vandaag hebben we van Ghorepani naar Tadapani gelopen. Eerst om 5.30 uur naar Poon Hill klimmen. Met zaklantaarns klommen we in t donker naar een hoogte van 3280 m. Ademen ging zwaarder en weer die trappen. Op de top wachtten we op de zonsopkomst en dit was de klim waard!! We hadden een panoramisch view over het hele Annapurna gebergte! Prachtig!
Hierna naar beneden en ontbijten. Na t ontbijt een tocht naar Tadapani. Veel dalen. Dit ging goed tot we bij de trappen kwamen die bedekt waren met ijs. Dit was heel langzaam dalen. Zoals onze gidsen zeiden; go slow, sloooow! André is gevallen, maar heeft gelukkig niets. We zijn heel aangekomen in Tadapani en mogen genieten van prachtige uitzichten. Buikpijn is er nog steeds, maar wordt wat minder.

Dag 4:
Deze dag bracht ons van Tadapani naar Chomrong. Een afwisselende trek met stijgen en dalen. We merken dat onze conditie nu zo goed is dat we t beter aankunnen. Ik heb erg veel moeite met stijgen (vooral in de snikhete zon). We hebben prachtige vergezichten en lopen over hangbruggen over rivieren, door de jungle en op toppen. Wauw!
Ik heb ontdekt dat de buikpijn komt door de zware inspanning in de brandende zon. Gelukkig niet iets anders ernstigs. Verder voelen we ons fit. Ook Mythe. We hebben veel lol samen!

Wifi is , hoe hoger we komen, duurder dus ik kom niet meer online. Als het goed verloopt bereiken we donderdag Annapurna Basecamp.
De trek van donderdag is de meest risicovolle ivm lawinegevaar. De 'pas' willen we ook door zijn voor de zon opkomt! Of we uberhaupt daar komen is afhankelijk van de sneeuw. Er zijn al veel trekkers terug gekeerd ivm met de sneeuw. Die was zo hoog dat ze er niet konden komen. Fingers crossed!
Tot over 7 dagen!

• 09 Maart 2015 - 15:22

Jacobine:

Wow!! Kan niet wachten op jullie foto's!
    Wat knap van jullie zeg zo'n trekking, toppers!!
    Zet 'm op en ik ga duimen dat de sneeuw iets minder is en jullie er gewoon langs kunnen!
    Liefs,
    Jac

• 09 Maart 2015 - 17:34

Bram:

Ja wat Jac dus schrijft!
    Haha, wat een gaaf verhaal/avontuur!

Groet Bram

• 09 Maart 2015 - 22:19

Janneke :

Wauw! We zitten hier zwaar onder de indruk te wezen met z'n allen! Zet 'm op naar de top! We denken aan jullie!
    P.S. Het verhaal van de trappen doet me denken aan een zeker sportschool moment van jou ;-)

• 10 Maart 2015 - 10:28

Hedi :

Zet m juf en Andres! We hopen dat je de top haalt!
    Kus

• 10 Maart 2015 - 16:17

Manon:

Leuk! Veel plezier nog :)

• 10 Maart 2015 - 21:59

Sacha En Andre:

Trots op jullie. Delen hebben wij ook gedaan. Poon Hill is best bijzonder. Ben benieuwd hoe de trek naar Basecamp verder is. Geniet er van en pas goed op elkaar. Liefs S&A

• 12 Maart 2015 - 08:04

Joris:

Heel leuk om te lezen hoe jullie reis gaat! :-) Ben benieuwd naar de updates!
    Groetjes uit Haarlem!