De eerste 2 dagen - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Andres en Annemiek - WaarBenJij.nu De eerste 2 dagen - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Andres en Annemiek - WaarBenJij.nu

De eerste 2 dagen

Door: Annemiek

Blijf op de hoogte en volg Andres en Annemiek

25 Februari 2015 | Nepal, Kathmandu

We zijn inmiddels aangekomen en hebben dag 2 achter de rug. Aangezien we nog geen enkele computer hebben gezien (Andres de ict'er is aan t afkicken), maar wel bijna overal wifi schrijf ik even een kort stukje via mijn telefoon.

De reis was lang! Heel lang! De eerste vlucht duurde maar liefst 12 uur en vanaf Kuala Lumpur tot Kathmandu nog eens 4 uur. Slapen lukte niet dus waren we ruim 24 uur wakker toen we aankwamen bij ons guesthouse.
Lieve mensen en een mooie tuin. De kamers zijn.. Uh ja t zijn kamers en het is soort van schoon.
We verkeerden gisteren in een cultuurshock, want t verkeer is chaotisch en het is er heel stoffig! Strepen op de weg gelden niet en als je wilt oversteken; geen twijfel en gewoon geen!

Na een (koude) douche zijn we lopend naar Durbar Square gegaan! Mooie plek met de koninklijke paleizen en de Kumari (goddelijk meisje) die zich liet zien.
We werden veel lastig gevallen door mensen die je een tour wilden geven. We zijn erin getrapt en afgezet maar wel een mooie rondleiding gehad haha. Tegen de avond vonden we Kathmandu nog niet zo leuk: druk, stoffig, chaotisch en ongemakkelijk.

Onze lessen die dag; we gaan met een doel, vooraf bedenk je je prijs en nee durven zeggen.

Vandaag hebben we deze lessen in de praktijk gebracht en we hebben een fijne dag gehad. Dus langzaamaan hebben we het verkeren in de hoofdstad in de vingers.
De monkeytempel bezocht, afgedongen op een taxi, Kirtipur met zijn tempels bezocht en als laatste Patan. Met een elektrische 3wieler terug voor 20 eurocent naar onze wijk Thamel. Nu gaan we eten in OR2K een hippie tent met goed eten en drinken.

Tot gauw beste volgers! Morgen weg uit deze stad en naar Bouddha.

• 25 Februari 2015 - 14:15

Stieneke:

Enig om wat te lezen over jullie belevenissen i! Ben bebieuwd naar het vervolg!
    Lieve groet,Stieneke

• 25 Februari 2015 - 14:49

Jac:

Hej!!

Goed dat jullie veilig zijn aangekomen! Wat een indrukken zeg! Leuk die foto'tjes erbij :)
    Doen jullie Boeddha de groetjes!
    Liefs,
    Jac

• 25 Februari 2015 - 17:05

Sjoerd En Ineke:

Wat enig om jullie zo te volgen!!
    Leuk om te horen hoe je je kunt aanpassen in zo korte tijd!
    Geniet!!!!Liefs Sjoerd en Ineke

• 25 Februari 2015 - 17:58

Roxanne:

Leuk om jullie avonturen te lezen! Heel veel plezier! X

• 25 Februari 2015 - 20:53

Femke:

Wat een cultuurverschil inderdaad!! Heel veel plezier en succes komende dagen!

• 25 Februari 2015 - 21:44

Hedi:

Wat leuk om te lezen!!! Ik zie het al helemaal voor me haha. X

• 26 Februari 2015 - 13:38

Wilma:

Goed gedaan! Jullie leren snel. Geniet ervan.
    Liefs

• 26 Februari 2015 - 18:02

Sabine:

Haha, vrienden van m hebben pas door midden-Amerika gereisd en die verhalen klonken ook ongeveer zo ;) Ik vrees dat 14 keer afgezet worden en 23 omwegen erbij een beetje bij horen. Maar ja, dan ben je wel ergens, heel gaaf!

• 26 Februari 2015 - 23:30

D&D:

Hey Miekie en Dre,

Wat ziet het er top uit allemaal! heel veel plezier!!!

XXX

D&D

• 27 Februari 2015 - 21:45

Andre:

Hi daar,

Toch de blog gevonden. Wat klinkt dat herkenbaar. Geweldig, geniet ervan en maak je niet teveel zorgen. ben benieuwd naar het verdere verloop!

Liefs

Andre (en ook van Sas natuurlijk)