Paragliden - Reisverslag uit Pokhara, Nepal van Andres en Annemiek - WaarBenJij.nu Paragliden - Reisverslag uit Pokhara, Nepal van Andres en Annemiek - WaarBenJij.nu

Paragliden

Door: Annemiek

Blijf op de hoogte en volg Andres en Annemiek

16 Maart 2015 | Nepal, Pokhara

Gisteren zijn we terug gekomen van onze trekking en vandaag gaan we paragliden.
De wekker gaat vroeg en we ontbijten licht in t geval we misselijk worden.
We worden opgehaald en op de berg Sarangkot afgezet met de instructeurs.
Eerst moeten we even parawaiten tot de wind goed staat.
Andres krijgt bij toeval een Spaanse instructeur en ik een uit Nieuw-Zeeland.

We krijgen een tuigje aan en worden aan de instructeur geklikt. Ik mag eerst starten. Na t aftellen moeten m'n instructeur en ik rennen! Blijven rennen naar de afgrond tot hij zegt dat ik moet stoppen. De eerste poging zat er een touwtje vast en moesten we stoppen. De tweede poging struikelde ik en viel, maar bij de derde poging ging t goed. Rennen! Recht op de afgrond af en ineens rennen je voeten in het luchtledige en voel je dat de glide de wind pakt en daar ga ik!

Wauw wat is dat gaaf! We vliegen over het meer en we kijken uit over Pokhara en verder. We zien de Machepuchare (Fishtail moutain), we scheren langs een klif om meer wind te pakken. Waaaaaa super gaaf!

Na een half uurtje maken we ons klaar voor de landing; knieën optrekken en zodra we grond voelen weer mee rennen! Een soepele landing. Zeker in vergelijking met t opstijgen hahaha. Wat een ervaring.
Na de landing was ik een beetje misselijk.

Andres zit nog in de lucht dus met wat water kijk ik hoe hij vliegt en landt. Hij vond t werkelijk fantastisch. Thuis fe dvd bekijken!

De rest van de dag relaxen we wat in de zon. Morgen wat boodschapjes, kijken bij een basisschool en woensdag gaan we de hele dag een boeddhistische meditatie training volgen.
Donderdag verlaten we Pokhara en gaan we naar Chitwan.

  • 16 Maart 2015 - 12:17

    Stienke:

    Voor mij zou dat erg scary....geweest zijn, maar fijn, dat jullie genoten!!!

  • 16 Maart 2015 - 17:59

    Jacobine:

    Vet stoer!! Ik wil die film zien!!
    Heel tof dat jullie het gedaan hebben!!
    Veel plezier in Chitwan!

  • 16 Maart 2015 - 22:36

    Wilma:

    Helden! Ik herken jullie niet meer, wanneer jullie weer (veilig) terug zijn.
    Nog veel plezier!
    Liefs

  • 17 Maart 2015 - 14:04

    Janneke:

    Wauw! Wat een gave verhalen allemaal. Klinkt echt fatastisch! Xx

  • 18 Maart 2015 - 12:09

    Hedi:

    Jaaaaaa die film willen wij ook zien!!!!!!
    Groetjes van groep 5b

  • 18 Maart 2015 - 12:12

    Ber:

    Super vet meis!!!! Veel plezier nog! Dikke kus

  • 18 Maart 2015 - 22:53

    Yolanda:

    Wat spectaculair! Kan me voorstellen dat jullie mateloos genieten! Veel plezier in Chitwan, groetjes, Yolanda.

  • 21 Maart 2015 - 13:37

    Lisette:

    Wauw klinkt echt cool! Ik wil ook het filmpje zien ^^

    Veel plezier weer!
    X Lisette

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Andres en Annemiek

Actief sinds 05 Jan. 2015
Verslag gelezen: 276
Totaal aantal bezoekers 10559

Voorgaande reizen:

23 Februari 2015 - 27 Maart 2015

Nepal 2015

Landen bezocht: